Start-upp-kurs för återvändare

Som komplement till nybörjarkurserna har vi också en start-upp-kurs för dig som ridit tidigare och vill börja rida igen men vill ha en grundlig genomgång med både teori och ridning för att friska upp dina kunskaper. Kursen innehåller fyra ridpass med skolridning och hoppning.

Nästa tillfälle:
Start-upp-kursen går denna gång över fyra eftermiddagar:
v 1: torsdag 4 januari - söndag 7 januari

Före och efter ridningen har vi teori och en genomgång av ridpasset, räkna med cirka 4 timmar i stallet per dag.

När start-upp-kursen är avslutad får du en plats i en ridgrupp på lämplig nivå de närmast följande tre veckorna, vardag tidigast 18:30, lördag förmiddag eller söndag eftermiddag. Om du sen vill fortsätta får du en plats i gruppen efter de tre lektioner som ingår i kurspriset. Ridhjälm är obligatoriskt, det kan du låna i stallet.

Kurserna anordnas vanligtvis i slutet av sommarlovet och på jullovet men ibland även under pågående termin. Frågor och bokningar till Hanne Lindgren hanne@faringsoridskola.se.