Färingsö Ridskola
Senast ändrad: 22 Feb 2024 av Elin L Östlund

Intensivkurser för vuxna nybörjare

Vi har en alldeles egen oöverträffad specialitet, nämligen intensivkurser för vuxna nybörjare. Från fredag eftermiddag till söndag kväll har man fem ridpass under sammanlagt cirka sju timmar. Man rider i samtliga gångarter, d v s skritt, trav och galopp samt hoppar. Under årens lopp har vi hunnit utbilda cirka 1000 nybörjare.

Kurserna anordnas vanligtvis i slutet av sommarlovet och på jullovet men ibland även under pågående termin. Frågor och bokningar till Hanne Lindgren hanne@faringsoridskola.se.

Nästa kurstillfälle:

15-16-17 mars + 23-24 mars (två helger)
fredag kväll, lördag em, söndag em

Intensivkursen startar fredag kl 18:30 och pågår då i cirka tre timmar. Lördagar och söndagar samling kl 14 och avslut ca kl 17.

Många vill börja hos oss efter nybörjarkursen, därför bokar vi endast deltagare som vill fortsätta rida lektion en gång i veckan efter genomgången kurs, sex veckor med 60-minuterslektioner onsdagar kl 19:15. Efter dessa gånger kan du sen välja om du vill fortsätta rida hos oss. Maxvikt hos ryttare 80 kg.