Regler laghoppning 2022

omgång 1 fredag 15 april samling kl 10:30

omgång 2 lördag 7 maj samling kl 14:00

omgång 3 torsdag 26 maj samling kl 9:30

Laget består av 3-5 ryttare. Max 3 ryttare får rida i hoppgrupp. Alla lag ska innehålla både juniorer och seniorer. Tävlingen är öppen för ryttare som rider fast grupp på ridskolan.

Tävlingen består av 3 omgångar som rids under 2-3 tävlingsdagar, ange önskemål om datum vid anmälan. I varje omgång rider alla i laget grundomgång och omhoppning och de 3 bästa resultaten räknas i grundomgång respektive omhoppning. Lagen placerar sig i första hand på antal fel och i andra hand på tid. Tävlingshöjd 50-85 cm beroende på ekipage.

Placeringspoäng utdelas efter varje omgång, och segrande lag koras efter 3 omgångar. Exempel: 20 deltagande lag ger att segraren får 21 poäng, tvåan 19 poäng, trean 18 poäng osv.

Eventuella oklarheter hanteras av tävlingsjuryn.

Anmälan sker på lista i stallet. Glöm inte att ange ett lagnamn.