Lös ryttarlicens via internet

För att få tävla på lokala och regionala tävlingar krävs att ryttaren har Ridsportförbundets ryttarlicens. Färingsö Rididrott utfärdar endast ryttarlicenser för medlemmar som rider på Färingsö Ridskola och som har betalat medlemsavgift i år. Ryttare som är 13 år eller äldre måste även ha Grönt Kort innan licens kan lösas.

Numera måste ryttarlicenser lösas i TDB, Ridsportförbundets tävlingsdatabas. För att lösa licens krävs att licenstagaren antingen själv har en inloggning i TDB eller att denne finns under "Mina ryttare" hos någon annan med inloggning i TDB. Målsman rekommenderas vara kontohavare. Licensen måste vara betald för att ryttaren ska kunna anmälas till tävlingar.

Gör så här
  1. Betala medlemsavgift till FRI.

2. (Skaffa Grönt Kort.)

3. Klicka för att komma till tävlingsdatabasen. Logga in med dina användaruppgifter eller klicka på knappen "Jag vill bli medlem - Privat" om det är första gången.

4. För att kunna uppdatera en licens åt någon annan behöver hen läggas till under "Mina sidor" och därefter "Ryttare". Välj "Ny ryttare" och sök om ryttaren haft licens tidigare alternativt väl "Ryttare utan licens".

5. Klicka sedan på ryttarens namn och knappen "Förnya licens". Viktigt! Under licenstyp, välj meetinglicens lektionsryttare om rytatren tävlar enstaka tävling, t.ex. våra hemmatävlingar eller årslicens lektionsryttare om ryttaren tävlar regelbundet. Observera att meetinglicens kan lösas flera gånger tills man kommer upp i beloppet för årslicens, vilket kan vara lämpligt om man är osäker på hur många gånger man kommer att tävla.

6. Efter licensbeställningen skickas automatiskt e-post till klubben som godkänner ansökan. Gå därefter in under fliken "Mina sidor - Beställningar" och klicka "Betala nu" med kort eller swish. Först nu är licensen löst!

Kontakta Elin vid frågor eller problem.